SLIDER

À propos de nous - About Us



Nos photos sont la plume à votre histoire. Créatives, nous allons capturer vos meilleurs moments. Nous sommes passionnées par l'amour, la vie et les gens.

Our photos are the pencil to your story. Let us be creative and we will capture your greatest moments. We are passionate about love, life and people.

514-817-9632
www.stefetstefphotographie.com

Smuggler's Notch, Vermont

4.3.13

Cet hiver, mon copain et moi avons acheté une passe de ski pour découvrir des nouvelles montagnes au Vermont. Aujourd'hui, c'est Smuggler's Notch que nous avons décidé de visiter. Après deux heures en voiture (le trajet était sensé durer une heure et demi, mais on s'est perdu!) nous sommes enfin arrivés à destination ! Faut dire que les indications au Vermont laissent à désirer, à moins que ça soit la faute de mon GPS... ou des deux ! On aurait dit la tempête du siècle !  Il y avait TELLEMENT de neige! Les pistes étaient magnifiques et géniales pour le sport d'hiver, toutes recouvertes de poudreuse. Et la température de 1°C était tout simplement parfaite; on n'a jamais eu froid. J'adore faire du snow, ça fait presque 10 ans que je pratique ce sport et j'ai toujours hâte à l'hiver ! Je ne descends pas en "downhill", mais j'aime bien m'essayer à faire un module ou un jump. 



Le snow me permet de passer du temps dehors, de faire de l'exercice et de remplir mes poumons d'air frais ! À mon avis, on passe beaucoup trop de temps à l'intérieur de la maison, surtout en hiver. C'est pourquoi je trouve que c'est une excellente activité à faire en famille... ou en amoureux ! 


- Stef G. -
 

* * *


This winter, my boyfriend and I bought a ski pass to discover new mountains in Vermont. Today, we've decided to visit Smuggler's Notch. After two hours of driving (it was supposed to take an hour and a half, but we got lost!) we finally arrived at our destination ! I have to say that Vermont's road signs are basically inexistent, unless it's the fault of my GPS... or both ! We could have sworn it was the storm of the century ! There's was SO MUCH snow ! The ski slopes were gorgeous and perfect for winter sports, all covered in powder snow. And the 1°C temperature was simply exquisite; we never got cold. I love snowboarding, I've been practicing this sport for almost a decade now and I'm always excited when winter arrives ! I don't ride downhill, but I enjoy trying a module or a jump.  


Snowboarding allows me to spend time outside, to exercise and to fill my lungs with clean, fresh air ! I find that we spend too much time indoors, especially in winter. That's why I find that it's an excellent activity to do with the family... or with the boyfriend ! 


- Stef G. -
 


 











Toutes les images ont été réalisés avec la GoPro 2. 
All the images were realized with the GoPro II. 






Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Read all of our Wedding Photography Reviews at Weddings, Wedding Cakes,  Wedding Planning, Wedding Checklists, Free Wedding Websites, Wedding Dresses, Wedding Ideas & more
WeddingWire Stef & Stef Photographie Reviews, Best Wedding Photographers in Quebec - 2015 Couples' Choice Award Winner
 
montreal wedding photographer Montreal wedding photographerMontreal wedding photographer
Editors Badge