SLIDER

À propos de nous - About Us



Nos photos sont la plume à votre histoire. Créatives, nous allons capturer vos meilleurs moments. Nous sommes passionnées par l'amour, la vie et les gens.

Our photos are the pencil to your story. Let us be creative and we will capture your greatest moments. We are passionate about love, life and people.

514-817-9632
www.stefetstefphotographie.com

Journée International de la femme 2013 – International women day 2013

8.3.13

En cette journée internationale de la femme, j'aimerais souligner toutes les femmes importantes dans ma vie.

Ma grand-mère maternelle, qui, sans elle, je n'aurais jamais eu ma mère. Sans elle, je n'aurais jamais eu les meilleures recettes de grand-mère. Sans elle, je n'aurais pas appris à tricoter. Sans elle, je n'aurais pas appris à coudre et réparer mes doudous ou mes oursons.

Ma mère, qui est mon soleil. Elle m'a légué son sourire, son énergie, sa passion, sa naïveté, sa féminité, son optimisme, son amour pour les autres, sa créativité, sa débrouillardise, son leadership... Elle nous a élevé, nourrit, bercé, bécoté, écouté, disputé, éduqué, bordé, supporté, encouragé... AIMÉ.

À mes amies, Stéf G., Marie-Hélène, Cynthia, Stéphanie, Isabelle, Yamina, Émilie, Marie-Claude... Vous avez été des oreilles pour écouter mes histoires; vous avez été des épaules pour accueillir mes pleurs; vous avez été des paroles pour m'encourager... Malgré les années qui avancent, nos vies qui changent, qui évoluent, qui grandissent, vous avez toujours eu et vous aurez toujours une place bien spéciale dans mon coeur et ma vie. Merci d'être vous, des femmes géniales !

À toutes ces femmes, qui restent fortes dans des temps dures, qui sourient malgré la grippe, qui portent la vie, qui dorment peu pour veiller à leur famille... et qui n'oublient jamais d'être belle.

Je vous aime

- Stef T. -

* * * 

On this international woman's day, I would like to highlight all the important women in my life. 

My maternal grand-mother, whom, without her, I would have never had my mother. Without her, I would have never had the best grand-mother recipes. Without her, I wouldn't have learn to knit. Without her, I wouldn't have learn to sow and repair my blankets or my teddy bears. 

My mother, who is my sunshine. She passed on her smile, her energy, her passion, her naivety, her femininity, her optimism, her love for others, her creativity, her problem-solving, her leadership... She raised us, fead us, soothed us, kissed us, listened to us, reprimanded us, educated us, tucked us in, supported us, encouraged us... LOVED us. 

To my friends, Stef G., Marie-Hélène, Cynthia, Stéphanie, Isabelle, Yamina, Émilie, Marie-Claude... You have been the ears to listen my stories; you have been the shoulders to receive my tears; you have been words to encourage me... Despite the years that are going by, our lives that are changing, evolving, growing, you have always had and always will have a real special place in my heart and my life. Thanks for being you, awesome women ! 

To all these women, who stay strong in hard times, who smile despite the flu, who carry life, who sleeps so little to ensure their family's okay... and who never forgets to be beautiful.

I love you

- Stef T. - 










Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire

Blog Design by Nudge Media Design | Powered by Blogger

Read all of our Wedding Photography Reviews at Weddings, Wedding Cakes,  Wedding Planning, Wedding Checklists, Free Wedding Websites, Wedding Dresses, Wedding Ideas & more
WeddingWire Stef & Stef Photographie Reviews, Best Wedding Photographers in Quebec - 2015 Couples' Choice Award Winner
 
montreal wedding photographer Montreal wedding photographerMontreal wedding photographer
Editors Badge